2017-03-31

Då var det fredag

Inte något strålande väder när man slog upp sina blå i morse. Hade tur att inte behöva gå i regn till jobbet. När jag skulle hem var det lite värre med den saken. Jag kompade ut lite tidigare och gubben stod troget och väntade på mig. Vi trotsade regnet och tog oss en liten extra runda innan vi var hemma. Jag är ju sådan, att ska man ändå hem, så skit samma om man är som en dränkt katt när man väl är hemma. Då är det bara att slänga av sig allt det blöta och hoppa i mysdressen. Som sagt, vi tog en liten runda och gick förbi bäverstället. Nu hade han varit framme igen och gnagt lite till. Så nu väntar man med spänning åt vilket håll trädet kommer att braka ned. Kommer det bli över vägen eller ner i bäcken.
Väl hemma och ombytta kläder körde jag igång med maten och en sats med äpplemuffins. Det som är lite tråkigt är att vi har inte lika stor yta att köra igång 2 projekt samtidigt på här. Men skam den som ger sig så lätt. Bara att kompromissa med både det ena och andra på vart annat. Och det gick hur bra som helst. För vi fick mat på tallriken och muffins tills imorgon när vi ska till mammsen.
Ha en fin fredagskväll.
Undra om dom slipar sina tänder när dom gör detta?
 

Rörigt värre, men det funkar.




Det blev smarrigt också.




Äpplemuffins tills imorgon, som jag vet att vi provsmakar innan fredagen är slut.



7 kommentarer:

  1. Oj vad glad mamsen skall bli! Ja de slipar tänderna, de växer så de dör annars. Ha en skön fredag
    Kram Helena

    SvaraRadera
  2. Mamman är redan glad, för här är det tomt på brödfronten.
    , ATT NI INTE TAPPAR LUSTEN , FÖRSTÅR INTE I DAG HUR JAG
    ORKADE ATT JOBBA TILL MAJ 1996.
    VIILKEN JÄKLA DAG, DET HAR JU REGNAT HELA LÅNGA DAGEN.
    Nu skall jag se vem som äkte ut, det måste väl bli Domenicka.

    Välkomna i morgon

    SvaraRadera
  3. Wooow, bäver det är ju jättekul tycker jag. Kraaam Pia

    SvaraRadera
  4. Bäver? Wow! Ja mindre bra för trädet, men ändå...
    Nu ska du ha en skön helg med mycket sol och vila!
    Kram från Titti

    SvaraRadera
  5. Mums så mycket gott. Bävrar kan dom, ganska coolt tycker jag. Önskar dig en fin lördag. Kram Anette

    SvaraRadera
  6. Vilken trevlig kväll! Och det där vinet känner jag igen.....Mercadona :) Och det är jättegott :)
    Kram

    SvaraRadera
  7. Förhoppningsvis i bäcken. Jag tror det är bäverns tanke iaf. Och den där maten - den såg väldigt god ut. För att inte tala om muffinsen. :)

    SvaraRadera

Tack för att du besöker min blogg och lämnar en liten kommentar.